Неділя, 17.11.2019, 05:03
Вітаю Вас Гість | RSS

ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВООДЕСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Першокласнику

                                              ГОТУЄМОСЬ ДО ШКОЛИ РАЗОМ.


Відомо, що сім'я – той основний осередок, де відбувається формування особистості дитини. Вплив родини на дитину домінуючий, унікальний, а багато в чому й незамінний. У сім'ї особистість формується в природних умовах. Вихователями і вчителями тут є найближчі і найдорожчі для дитини люди, з якими вона постійно спілкується і яким довіряє.

Період 5-6 років – старший дошкільний вік. Він є дуже важливим у розвитку пізнавальної, інтелектуальної  та особистісної сфери дитини. Його можна назвати базовим віком, коли закладається до 90% усіх рис особистості дитини. Це дуже важливий період , коли можна зрозуміти, якою буде людина в майбутньому.

У 5-6 років дитина, як губка, вбирає всю пізнавальну інформацію. Наукою доведено, що в цьому віці людина запам’ятовує  стільки  інформації, скільки вона не запам’ятає  потім ніколи в житті.  У цей час дитині цікаво все,  пов’язане з навколишнім світом. Кращим способом отримати саме наукову  інформацію є читання дитячої енциклопедії, у якій  чітко, науково, доступною для дитини мовою подається будь-яка інформація про навколишній світ.

Вік 5-6 років – важливий період для розвитку всіх пізнавальних процесів: уваги, сприйняття,  мислення,  пам’яті , уяви.  Дитині доводиться більше думати і аналізувати.

Батьки часто ставлять запитання: чи готовий наш малюк до школи? Щоб відповісти  на нього, спробуйте проаналізувати вміння вашої дитини, відповівши на запитання:

        1. Чи здатна дитина до простої класифікації?

        2.Чи може об’єднати  предмети в  одну групу  за основною ознакою?

        3. Чи може визначити зайвий предмет?

       4.  Чи може розповісти  історію за картинкою, виділити основне?

       5.  Чи здатна описати який-небудь випадок, що відбувся з  нею?

       6. Чи легко їй відповідати на питання дорослих?

       7. Чи вміє дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими? 

       8. Чи долучається вона до ігор інших дітей?

       9. Чи дотримується черговості, коли цього вимагає ситуація?

      10. Чи виникає у дитини бажання  самостійно розглядати книги?

      11. Чи уважно вона слухає,  коли їй читають?

      12. Чи  може дитина відповісти, чим схожі й чим відрізняються  речі  або  тварини?

Якщо дитина  систематично відвідує дитячий садок  і  батьки цікавляться й займаються її розвитком,  на більшість  питань  відповіді будуть позитивні.  А якщо проблеми  існують, зверніть увагу на основні аспекти готовності дитини до школи.

І. Розвиток пізнавальної діяльності передбачає  розвиток  мовлення, усвідомлення , елементарних математичних понять,  ознайомлення з навколишнім  світом.  Неоціненне  значення у  розвитку  мови і мовлення належить книзі.  Відбирайте доступні для цієї вікової групи високохудожні, емоційно забарвлені твори, насичені пізнавальним змістом.  Це мають бути  переважно казки, короткі оповідання,вірші, лічилки, скоромовки, загадки тощо.  Діти емоційно реагують на книжки-картинки, книжки-іграшки,  книжки-розкладанки,  які приваблюють неординарною формою,  ігровими елементами, образними ілюстраціями  і сприяють розвитку інтересу до книжки,  до читання,  до пізнання.

Перед тим, як починати вчити дитину читати, необхідно з’ясувати , чи у неї  з’явився до  цього хоч якийсь інтерес. Без  цього навчання стає  справжньою мукою. Мотивацію до читання треба формувати двома способами: 

- якнайбільше читати дитині різноманітних казок, цікавих історій, оповідань,віршів;

- розповідати і пояснювати малюкові, чому так важливо навчитися читати.

Коли  дитина  вже може читати самостійно, слід починати з коротких, але обов’язково цікавих ,веселих, оповідань і казок.  Важливо, щоб  дитина розуміла і запам’ятовувала  те, що читає.  Непоспішаючи    поставте дитині запитання після читання. І домагайтеся  відповіді у логічній послідовності. Привчить дитину  відповідати не одним-двома  словами, а логічно, виважено.

Конструктор і пазли  добре  розвивають  логічне  мислення.  Кубики,   різні  головоломки, мозаїку необхідно викладати за картинкою, орієнтуючись на форму, колір, величину.

Усвідомлення елементарних  математичних понять передбачає:    

- знання  властивостей  і відношень предметів;

- вміння визначити й описати  взаємне  розташування  предметів;

- розуміння поняття   «множина предметів», здатність до порівняння груп  предметів;

- навички кількісної і порядкової лічби предметів, нумерація чисел  у межах 10;

- уміння розв’язувати    приклади на додавання і віднімання;

- знання основних геометричних фігур, здатність до їх порівняння.   

Ознайомлення з  навколишнім світом  має дати дітям уявлення  про явища природи,  події, речі,  взаємозв’язки , стосунки між ровесниками, членами сім’ї  тощо .

І ще кілька  порад:

       1. Постійно  спілкуйтеся з дитиною.  На  домашні  заняття  (не завдання) виділяйте стільки часу, щоб дитина не  перевтомлювалася. Починайте з 15-20 хвилин,  а  далі поступово збільшуйте  час.

       2.  Не  дратуйтеся,  якщо  у дитини щось  не  виходить  або  коли вона помиляється . Заняття мають бути в  радість.  Тому хваліть дитину, допомагайте їй

       3. Програмуйте дитину на успіх і подолання труднощів «чарівними  словами»:  «Ти можеш»,  «хочеш»,  «любиш»!   

       4. Заохочуйте дитину до читання, придумуйте нагороди.  Радійте  кожному успіху дитини.

Отже,  якою буде ваша дитина, перш за все залежить від вас.  Розумниками не народжуються, розумників виховують. Тож виростіть свою дитину  на радість собі і людям!