№
| Назва заходу
| Термін виконання | Відповідальні
|
1.
| Інформування педагогів про нові концепції шкільної та дошкільної освіти, змінені освітні стандарти та нові програми виховання, навчання і розвитку учнів початкових класів; нормативні, інструктивно-методичні документи щодо передшкільної підготовки дітей старшого дошкільного віку
| Постійно
| Відділ освіти, районний методичний кабінет, керівники загальноосвітніх навчальнихзакладів
|
1.1
| Урахування результатів проведення перших Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків майбутніх першокласників у проведенні системної науково-методичної підготовчої роботи всіх рівнів післядипломної освіти щодо практичного використання в новому навчальному році умов Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!»
|
|
|
2.
| Організація передшкільної підготовки дітей, які будуть навчатися у 1-му класі у 2012/2013 навчальному році в контексті проекту Державної цільової програмирозвитку дошкільної освіти до 2017 року
|
2.1.
| Облік дітей, виявлення та аналіз стану організаціїпередшкільної підготовки кожної дитини, яка почне відвідувати 1 клас у 2012/2013 навчальному році.
| Постійно
| Відділ освіти, районний методичний кабінет, керівники загальноосвітніх навчальних закладів |
2.2.
| Створення умов для забезпечення кожній дитині перед вступом до школи такого рівня компетентності, який гарантуватиме їй успішне навчання у 1-му класі
| До 01.03.12
|
|
2.3.
| Організація на базі загальноосвітніх навчальних закладів центрів (груп), консультпунктів щодо підготовки 5-річних дітей до школи за програмою «Впевнений старт»
| До 01.03.12
|
|
2.4.
| Забезпечення підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників для проведення роботи з 5-річними дітьми в умовах скороченого періоду педагогічного впливу за програмою «Впевнений старт» та дітьми з психофізичними особливостями розвитку в умовах інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах
| До 01.03.12. Систематично
| Відділ освіти, районний методичний кабінет, керівники загальноосвітніх навчальних закладів
|
3. | Опрацювання нормативних документів початкової загальної освіти, які набувають чинності з 2012-2013 навчального року |
3.1. | Створення фонду законодавчих актів, нормативно-правових, інструктивно-методичних документів, наукової, науково-популярної, науково-методичної літератури з питань впровадження нових державних стандартів і навчальних програм у початковій школі в період із 2012 по 2016 рр. | | Відділ освіти, районний методичний кабінет, керівники загальноосвітніх навчальних закладів області, керівники районних та шкільних методичних об'єднань учителів початкових класів, члени обласних та районних творчих лабораторій розвитку початкової освіти
|
3.2. | Проведення порівняльного аналізу змісту Державного стандарту початкової загальної освіти 2005 і 2011 років та розробка концептуальних засад підвищення рівня початкової освіти із застосуванням особистісно-орієнтованого і компетентнісного підходів до реалізації її змісту | До 25.02.2012 |
3.3. | Проведення порівняльного аналізу навчальних програм для 1-4 класів із усіх предметів початкової загальної освіти 2006 і 2011 років та передбачити заходи науково-методичного спрямування щодо підготовки вчителів початкових класів до поетапного впровадження нових стандартів та програм у початковій школі у період із 2012 по 2016 рр. | До 01.03.2012 | |
3.4.
| Передбаченнязатруднень в науково-теоретичній та практичній підготовці вчителів початкових класів області щодо готовності до реалізації вимог Державного стандарту початкової загальної освіти 2011 року | | |
3.5. | Моделювання та проектування форм та змісту науково-методичної роботи в системі початкової освіти на районному , шкільному та самоосвітньому рівнях щодо підготовки вчителів початкових класів до реалізації актуальних проблем у реалізації нових стандартів та програм | | |
4. | Організація науково-методичного супроводу впровадження нових державних стандартів та навчальних програм початкової освіти |
4.1 | Забезпечення підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників для проведення передшкільноїпідготовки 5-річних дітей при скороченому періоді реалізації програми «Впевнений старт». | До 01.03.12, щорічно | |
4.2 | Створення рефлексивно-інноваційногосередовища, у якому кожен учитель початкової школи мав би змогу підвищувати власну психолого-педагогічну культуру, збагачуватися новими знаннями, здобувати корисний і цікавий досвід, активізувати свій творчий потенціал | Постійно | |
4.3
| Уважне, критичне, водночас толерантне і зацікавлене виявлення, збір, вивчення та узагальнення перспективного досвіду (корисного для використання в умовах компетентнісного й особистісно-орієнтованого навчання) у професійній діяльності колективу своєї школи та за його межами з подальшим сприянням його впровадженню та розповсюдженню в початковій школі | | |
4.4
| Організація та участь у професійних виставках, конкурсах, презентаціях, роботі творчих груп, лабораторій, шкіл перспективного педагогічного досвіду вчителів початкових класів по впровадженню нових програм та підручників | | |
4.5 | Висвітлення перспективного досвіду роботи вчителів початкових класів області по підготовці й упровадженню нових Державних стандартів та навчальних програм у засобах масової інформації з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (радіо, телебачення, преса, Інтернет тощо). | | |
4.6 | Поліпшення матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів | | |