

Перелік наукових відділень і секцій Малої академії наук України, в яких проводитиметься II етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України
| Назва відділення | Секція | Базова дисципліна | 
| І. Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства | 1. Українська література 2. Світова література 3. Російська література 4. Фольклористика 5. Мистецтвознавство 6. Літературна творчість  | 
 Українська мова та література Українська мова та література, світова література (за вибором) Російська мова, світова література (за вибором) Українська мова та література Українська мова та література Українська мова та література  | 
 
| ІІ. Мовознавства | 1. Українська мова 2. Російська мова 3. Китайська мова 4. Іспанська мова 5. Англійська мова 6. Німецька мова 7. Французька мова  | 
 Українська мова та література Російська мова Китайська мова Іспанська мова Англійська мова Німецька мова Французька мова  | 
 
| ІІІ. Філософії та суспільствознавства | 1. Філософія 2. Соціологія 3. Правознавство 4. Теологія, релігієзнавство та історія релігії 5. Педагогіка 6. Журналістика  | 
 Історія України Історія України Історія України Історія України Українська мова та література Українська мова та література  | 
 
| IV. Історії | 1. Історія України 2. Археологія 3. Історичне краєзнавство 4. Етнологія 5. Всесвітня історія  | 
 Історія України Історія України Історія України Історія України Історія України  | 
 
| V. Наук про Землю | 1. Географія та ландшафтознавство 2. Геологія, геохімія та мінералогія 3. Кліматологія та метеорологія 4. Гідрологія  | 
 Географія Географія Географія Географія  | 
 
| VІ. Технічних наук | 1. Технологічні процеси та перспективні технології 2. Електроніка та приладобудування 3. Матеріалознавство 4. Авіа- та ракетобудування, машинобудування і робототехніка 5. Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології 6. Екологічно безпечні технології та ресурсозбереження 7. Науково-технічна творчість та винахідництво  | 
 Фізика, математика (за вибором) Фізика, математика (за вибором) Фізика, математика (за вибором) Фізика, математика (за вибором) Фізика, математика (за вибором) Фізика, математика (за вибором) Фізика, математика (за вибором)  | 
 
| VІІ. Комп’ютерних наук | 1. Комп’ютерні системи та мережі 2. Безпека інформаційних та телекомунікаційних систем 3. Технології програмування 4. Інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту 5. Internet-технології та WEB дизайн 6. Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми  | 
 Математика Математика Математика Математика Математика Математика  | 
 
| VIІІ. Математики | 1. Математика 2. Прикладна математика 3. Математичне моделювання  | 
 Математика Математика Математика  | 
 
| IX. Фізики і астрономії | 1. Теоретична фізика 2. Експериментальна фізика 3. Астрономія та астрофізика 4. Аерофізика та космічні дослідження  | 
 Фізика Фізика Фізика Фізика  | 
 
| X. Економіки | 1. Економічна теорія та історія економічної думки 2. Мікроекономіка та макроекономіка 3. Фінанси, грошовий обіг і кредит  | 
 Математика Математика Математика  | 
 
| XI. Хімії та біології | 1. Загальна біологія 2. Біологія людини 3. Зоологія, ботаніка 4. Медицина 5. Валеологія 6. Психологія 7. Хімія  | 
 Біологія, хімія (за вибором) Біологія, хімія (за вибором) Біологія, хімія (за вибором) Біологія, хімія, фізика (за вибором) Біологія, хімія (за вибором) Біологія, історія України (за вибором) Хімія  | 
 
| ХІI. Екології та аграрних наук | 1. Екологія 2. Охорона довкілля та раціональне природокористування 3. Агрономія 4. Ветеринарія та зоотехнія 5. Лісознавство 6. Селекція та генетика  | 
 Біологія, хімія, українська мова (за вибором) Біологія, хімія, іноземна мова (за вибором) Біологія, хімія (за вибором) Біологія, хімія (за вибором) Біологія, математика (за вибором) Біологія, математика (за вибором)  | 
 
Вибір методів дослідження
| Метод дослідження | Характеристика | 
| Спостереження | Активний пізнавальний процес, який опирається перш за все на роботу органів чуття людини і його предметну матеріальну діяльність. | 
| Порівняння | Дозволяє встановити схожість і відмінність предметів і явищ дійсності. В результаті порівняння установлюється те загальне, що властиве двом чи декільком об’єктам. | 
| Вимірювання | Процедура визначення чисельного значення деякої величини засобами одиниці виміру. Дає точні, кількісні певні відомості про оточуючу дійсність. | 
| Експеримент | Передбачає втручання в природні умови існування предмета і явищ чи відтворення певних сторін предметів і явищ в спеціально створених умовах з метою вивчення їх без ускладнюючих процес супутних обставин. | 
| Абстрагування | Сутність цього методу полягає в уявному відстороненні від неістотного, виділенні, фіксуванні однієї чи декількох цікавлячих дослідника боків предмета дослідження. Процес абстрагування- це сукупність операцій, які ведуть до одержання такого результату (абстракції). Прикладами абстракції можуть служити безчисленні поняття, якими оперує людина не тільки в науці, але і в повсякденному житті: дерево, будинок, дорога, рідина і т.п.) | 
| Аналіз | Вивчення кожного елемента чи сторони явища як частини цілого, розчленування вивченого предмета чи явища на складові елементи, виділення в ньому окремих сторін. | 
| Синтез | Складання окремих частин або властивостей в єдине ціле, в результаті якого формуються та збагачуються знання про предмет (або явище), що досліджується | 
Орієнтовні напрями науково-дослідницьких робіт учнів 


